browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Benvinguts o Bienvenidos

Posted by on 8 marzo, 2016

Castellano   Valenciano

Augment/ aumento de 100,000x

Hola a tots els que esteu veient aquest blog per primera vegada. Vull donar-vos la benvinguda a un blog dedicat a un virus, en concret, al virus de Marburgo. Possiblement no us sone de res, però no us preocupeu, per a mí també és el primer dia que l’escolte. També és cert, que ja he dedicat temps a familiaritzar-me amb aquest embolcall proteïc i a aprendre unes poques cosses.

Espere que com a mí, aquest virus us interesse i en vullgueu conéixer més. Per suposat, si algú té cap dubte sobre el virus o sobre cap aspecte explicat al blog només cal que es fique en contacte amb mí escrivint-me, o bé al blog o bé al correu (iker@alumni.uv.es) . A més a més, m’agradaria explicar que intentaré que cada setmana hi haja informació nova sobre el virus i sobre la malaltia que provoca, així que, si cap de vosaltres està interessat en un aspecte en concret pot comentar-m’ho i penjaré a la setmana següent un post sobre aquest tema.

Avui, per a començar, anem a prendre un petit aperitiu sobre el virus. Aquest pertany al gènere Marburgvirus, en el qual ell és l’única espècie. Per tal de buscar-li companyia cal anar a veure quin és la seua família, i amb molta probabilitat la coneixereu o us pot sonar, ja que pertany a la família Filoviridae, igual que les 5 espècies conegudes de l’Èbola (segurament a aquest el coneixereu tots). Doncs bé, fins ací per a aquesta setmana. Ens veiem la següent.

Com que ací no tractarem elvirus de l’Èbola, si algú està interessat li recomane aquesta direcció:  http://aigasan.blogs.uv.es/

——-

Augment/ aumento de 100,000x

Hola a todos los que estáis viendo este blog por primera vez. Quiero daros la bienvenida a un blog dedicado a un virus, en concreto al virus de Marburgo. Posiblemente no os suene de nada, pero no os preocupéis, para mí también es el primer día que lo escucho. También es cierto, que ja he dedicado tiempo a familiarizarme con esta envoltura proteica y a aprender unas cosas.

Espero que como a mí, este virus os interese y queráis saber más. Por supuesto, si alguien tiene alguna duda sobre el virus o sobre un aspecto explicado en el blog solo hace falta que se ponga en contacto conmigo escribiéndome, o bien a través del blog o bien a través de mi correo electrónico (iker@alumni.uv.es). Además, me gustaría explicaros que intentaré que cada semana haya información nueva sobre el virus y sobre la enfermedad que este provoca, así que, si alguien está interesado en un aspecto concreto, puede comentármelo y podría subir a la semana siguiente un post sobre ese tema.

Hoy, para comenzar, vamos a tomar un pequeño aperitivo sobre el virus. Este, pertenece al género Marburgvirus, en el cual él es la única especie. Por lo que para buscarle compañía tendríamos que ir a mirar a su familia, y casi seguro estoy de que la conoceréis o de que os pueda sonar, ya que pertenece a la familia Filoviridae, igual que las cinco especies conocidas de Ébola (seguramente a este lo conoceréis todos). Pues bien, hasta aquí esta semana. Nos vemos la que viene.

Como aquí no trataremos el virus del Ébola, si alguien está interesado le recomiendo este blog:  http://aigasan.blogs.uv.es/

One Response to Benvinguts o Bienvenidos

1. Sr WordPress

Hi, this is a comment.
    To delete a comment, just log in and view the post's comments. There you will have the option to edit or delete them.